Talv on saabunud. See tähendab, et parem rehviohutus on aastaaja kurikuulsate ilmastikuolude tõttu tähtsam kui kunagi varem. Siiski on oluline olla teadlik sellest, et vajadused on maailma eri paigus erinevad. Konkreetsed juhised teie riigi kohta leiate oma reguleeriva asutuse veebisaidilt. Olenemata sellest, kust te oma rehvid hangite, peavad need vastama ohutusnõuetele.
BKT-s me püüame ületada ohutusnõudeid ja ootusi nii maanteel, põllul kui ka hoiustamisel. Rehvide hinnad ulatuvad sadadest tuhandetesse. Õige hooldus võib vähendada ennetatavat kulu ja pikendada teie masina rehvide kasutusiga.
Selles postituses käsitleme rehviohutuse tähtsust ja seda, mida te saate teha karmiks talvehooajaks valmistudes, et tagada sujuv töö. Nautige ilma, jooge kuuma kakaod ning hankige vastupidavad ja töökindlad talverehvid.
Nagu te hästi teate, võivad teed olla väga jäised. Olenevalt teie elukohast võite kogeda ka pidevat lumesadu. Õiged talverehvid tagavad, et teie traktor teeb seda, milleks see on loodud – tekitab veojõu.
Haardumine on veojõu saavutamisel hädavajalik, kuid nagu me teame, puudub jääl haardumine. Üks meetod on rehvidele kettide panemine, kuid see on tüütu ja mõnes riigis ebavajalik ning selleks kuluv aeg ei ole tõhus ajakasutus. BKT-l on hulganisti spetsiaalselt talveks mõeldud rehve, mis tähendab, et te ei pea rehvikettidega vaeva nägema.
Tüüpiline tervise ja ohutuse jutt... Võite silmi pööritada, aga see on rehvide talvise hoolduse kõige olulisem põhjus. Head tervist peetakse sageli iseenesestmõistetavaks, kui meil see olemas on, kuid üks vigastus või libastumine võib meie elukvaliteeti drastiliselt muuta – mõnel äärmuslikul juhul lausa pikaajaliselt. Talveks valmistumine võib seega olla kasumlik ja ennetav.
Traktorid, mis ei ole valmistatud kõrgeimate standardite kohaselt, et tulla toime jää ja külmaga, võivad põhjustada sõites uskumatut ebamugavust, mida veelgi suurendab kõrge rehvirõhk. Võib tekkida vibratsioon ja värisev kabiin muudab teie igapäevatöö tunduvalt raskemaks. Ja kindlasti ei ole see hea teie tervisele – vältige neid valusid ja vaevusi iga hinna eest.
Kontrollige rehvirõhku sageli. Rehvirõhk on otseselt seotud temperatuurimuutustega. Kas teadsite, et rehvirõhk võib miinuskraadidega märgatavalt langeda? Kui rehvides on õige rõhk, säästate kütust, ja talve suureneva kulu korral aitab iga säästetud sent.
Kõrge rõhk vähendab haardumist, kuna maapinnaga kokku puutuv rehvipind on väiksem. Väiksem veojõud põhjustab rehvide paigal pöörlemist, mis kahjustab pinnase struktuuri. Kõvem pinnas koos tugevamate rehvidega võib suurendada rehvi lõhkemise ohtu ja kahjustada rehvi veelgi.
See aga ei tähenda, et peaksite hoidma madalat rehvirõhku. Sarnaselt karupoja pudruga „Kolme karu“ muinasjutus peab see olema täpselt õige.
Ka madala rehvirõhu korral kulub tarbetult kütust, sest liiga suur osa rehvist puutub maapinnaga kokku. Liigne liikumine ja paindumine võib kummi kuumutada, mis kiirendab kulumist, eriti maanteel. Stabiilsus väheneb ja raske koorma korral käib rehv suurema tõenäosusega veljel ringi.
Kõik masinad ei ole ühesugused ja olenemata sellest, kas kasutate põllumajandusmasinaid, tööstuslikke või maastikurehve, on neil kõigil kindlad rõhunõuded. Oluline on mitte oletada ja parimat loota.
Selleks, et vältida veojõu, manööverdamisvõime ja lõhkemisega seotud probleeme, vaadake tootekirjeldust, et tagada optimaalne rõhk ja võimalikult sujuv sõit. Rehvide kulumist põhjustavad paljud tegurid, kuid vale rehvirõhk on üks levinumaid.
Rehvide kasutusiga ei lühenda mitte ainult põllutööd, vaid olulist mõju võib avaldada ka rehvide hoiustamise viis. Kui lähete üle talverehvidele, peate mõtlema, kuidas hoida neid rehve, mida te mõnda aega ei kasuta.
Esimene asi on need puhtaks teha. Te ei taha baktereid, liigset muda, tolmu ja kive ega tühje veeballastiga rehve. Kui rehvid on puhtad ja kuivatatud, mähkige need läbipaistmatusse veekindlasse kilesse. See kaitseb neid tolmu, päikesevalguse ja niiskuse eest.
Rehve tuleb hoida kuivas ruumis, need ei tohi puutuda kokku maapinnaga ja ideaalis tuleb neid hoida kohas, kus temperatuur ei muutu liiga järsult. Temperatuuri ja muude olude muutused võivad kummit kahjustada.
BKT talverehvi üks suurepärane näide (mille üle oleme tõesti uhked) on RIDEMAX IT 697 M+S. See on vaieldamatult üks parimaid rehve, mis tuleb töödega toime talveoludest sõltumata. Põllumajandustootjad ja töövõtjad võivad olla kindlad, et kõik nende vajadused on rahuldatud, sest nad saavad erakordselt hea haardumise jäistel ja lumistel teedel ilma tüütute kettideta. Turvise sooned ja tugev mantel tagavad traktoritele täieliku stabiilsuse ka suurel kiirusel liikudes.
Lühemate päevade ja külmemate ööde saabudes ärge unustage seda, millest eespool rääkisime. Mõni lisaminut võib talvehooajal pikemas perspektiivis säästa rohkem aega ja vältida ettenägematuid probleeme (või külmakahjustusi).
Talverehvid võivad oluliselt mõjutada seda, kui ohutult te lähikuudel töötate. Kvaliteetne talverehvide komplekt tagab maanteel või põllul olles ohutu ja lihtsa töö. Ärge suhtuge rehviohutusse kergekäeliselt, sest talv on kõigi jaoks keeruline. Hoolitsege üksteise eest nii maanteel kui ka maastikul.
BKT-l on rehvid igaks vajaduseks, alates põllumajandusmasinatest kuni ehitussõidukiteni. Meie rehve võib näha üle kogu maailma peaaegu kõikides oludes ja keskkondades. Olenemata sellest, kas olete lumises piirkonnas nagu Kanada Arktika või mudasel põllul Ühendkuningriigis, pakub BKT kummitüüpe, mis on spetsiaalselt loodud selles eriomases keskkonnas vastu pidama.