Tänu pidevale kasutajatega suhtlemisele on BKT aastate jooksul läbi viinud mitu juhtumiuuringut ning kogunud tagasisidet ja andmeid. Valdkondlike kogemuste põhjal oskab BKT asjatundjate meeskond soovitada, milline toode sobib vajalikeks töödeks kõige paremini. Mis puudutab ohutust, siis siin on selline nõuanne veelgi olulisem.
Millega tuleb arvestada kaldpindadel töötamiseks parima rehvi valimisel?
Need tegurid on rehvirõhk, turvisemuster, laius, konstruktsioon, toetuspind, segu ja suurus. Igaüks neist parameetritest peab olema kooskõlas kõigi teistega olenevalt seadme tüübist, millele rehvid paigaldatakse, tööde tüübist, töötundidest ja -oludest, maastiku kaldest jne. Kokkuvõtlikult öeldes: valiku peavad tegema asjatundjad.
Kui töötate kaldpindadel, on see kõige olulisem parameeter. Tavaline oht ebapiisava rõhuga rehvi puhul on see, et rehv libiseb külgjõu tõttu veljelt maha. Kui kalle on suurem kui 11 kraadi, tekib rehvi küljele ja rehvirandile suur mehaaniline koormus, mille tulemuseks on kahjustused ja rehvirandi võimalik purunemine.
Või mis veelgi hullem, näiteks kui kasutate radiaalrehve kaldpindadel tavalise põllumajandusliku kasutuse jaoks soovitatud rehvirõhuga, ei pruugi rehvid külgjõu suurenemise tõttu lisaraskust taluda. See võib põhjustada masina ohtliku ümbermineku.
Soovitatav rõhk tavaoludes on vähemalt 0,6 baari (9 psi), aga kuni 20% kallakuga nõlvadel töötades võib rõhku suurendada kuni 25%, ületamata seejuures maksimaalset rehvirõhu nominaalväärtust. Rõhku tuleb suurendada vastavalt konkreetsele kallakule. Seetõttu on soovitatav koormuse jaotumist põhjalikult analüüsida.
Tehniliselt võttes tuleneb üles- või allamäge sõitmisel rehvirõhu suurendamisest hulk eeliseid, näiteks parem rehvirandi ja velje haardumine (mis tagab suurema stabiilsuse rehvirandi ja velje kokkupuutepinnal), külje väiksem paindumine ja optimaalne toetuspind maapinnal, mis hõlbustab rehvi õiget veeremist ja optimeerib veojõudu.
Ka need elemendid mõjutavad rehvide ohutust ja jõudlust kaldpindadel. Radiaalrehvid on üldiselt kõige levinumad tooted, mida kasutatakse nõlvadel nii traktorite kui ka kombainide puhul. Võrreldes tavaliste rehvidega on neil lamedam ja laiem toetuspind, mis tagab parema veojõu ja külgstabiilsuse.
Õige turvisemuster parandab masinate jõudlust lägasel või libedal murul ja võimaldab pinnast, millel tööd tehakse, mitte kahjustada.
Ärgem unustagem, et väiksem libisemine tähendab paremat tõhusust, mille tulemuseks on suurem kütusesääst ja väiksem rehvide kulumine. Rehvi suurus: eelistatakse väiksema läbimõõduga ja laiemaid rehve, sest need tagavad parema stabiilsuse.
BKT pakub kaldpindadel kasutamiseks järgmisi tooteid.
TRAC SUPER – see radiaalrehv sobib eriti hästi kasutamiseks suurtel pindadel, näiteks niitudel, parkides ja laiadel teedel. See tagab kaldega maastikel erakordse stabiilsuse.
Terasvööga konstruktsioon tagab sujuva sõidu ning tipptasemel veojõu ja stabiilsuse. Need omadused muudavad selle rehvi nõlvadel töötavate masinate jaoks eriti sobivaks. Sellistes oludes optimaalse kandevõime saavutamiseks vajab masin laia rehvi, mille turvisemuster tagab igas olukorras nii veojõu kui ka stabiilsuse.
AGRIMAX RT 765 – see BKT 70 seeria rehv tagab tänu suurele kontaktpinnale igal ajal ja kõikidel pindadel optimaalse veojõu ning mugavuse. See sobib väikese ja keskmise kaldega nõlvadel töötavatele põllumajandusmasinatele sellisteks rasketeks töödeks nagu mullatööd, põllu- ja maanteetransport, saagikoristus ja pritsimine viinamarjaistandustes, tagades samal ajal pinnase väiksema tihendamise. Suurepäraste isepuhastavate omadustega AGRIMAX RT 765 on saadaval paljudes suurustes, millest mõned on veelgi suurema tugevuse tagamiseks terasvööga. Mõned selle toote suurused sobivad ideaalselt ka isodiameetrilistele traktoritele.