14.01.2025
Kauaoodatud müük „edendab“ USA rehvitootja Goodyear Forwardi ümberkujundamise plaani.
Goodyear on nõustunud müüma oma Dunlopi rehvibrändi Sumitomo Rubber Industries'ile 701 miljoni dollari suuruse tehinguga. Vastavalt lõplikule lepingule antakse SRI-le üle „kaubamärgid ja immateriaalsed varad, mis on vajalikud kaubamärgi tarbe-, äri- ja muude erirehvide äritegevuseks Euroopas, Põhja-Ameerikas ja Okeaanias, samuti teatud seotud intellektuaalomand“. Tehingu tingimused on üsna keerulised, sealhulgas üleminekuleping Euroopas, mis kestab viis aastat, ja Goodyearile antud kohene litsents Dunlopi kaubamärkide kasutamiseks tarbesõidukite rehvidel. Goodyearile jäävad ka õigused Dunlopi kaubamärkidele mootorrattarehvidel kasutamiseks Euroopas ja Okeaanias. Goodyear eeldab, et tehing viiakse lõpule 2025. aasta keskpaigaks, kui ametivõimud kiidavad tehingu heaks ja muud tavapärased sulgemis- ja nõustamistingimused on täidetud.
Dunlopi kaubamärgi müük on olnud palju kõneainet pakkunud pärast seda, kui ettevõte teatas kaubamärgi strateegilisest läbivaatamisest osana oma Goodyear Forwardi ümberkujundamise kavast, kuigi spekulatsioonid rehvimarki tuleviku üle on kestnud alates Cooper Tire'i omandamisest ja integreerimisest, mis lisas uusi kaubamärke juba niigi küllastunud portfellile. Ettevõtte ümberkujundamise plaanis, mille ajendiks oli aktsionäri Elliott Investment Managementi 2023. aasta mai „avatud kiri“, nimetati Dunlopi kaubamärki üheks kolmest ärivaldkonnast, mille jaoks ettevõte otsib „strateegilisi alternatiive“. Koos kemikaalide ja maastikurehvidega, mille müügis Yokohama Rubber Co.'le lepiti 2024. aasta juulis kokku 0,9 miljardi dollari eest, soovis Goodyear koguda üle 2 miljardi dollari; Dunlopi müük tõi sisse veidi üle kolmandiku sellest summast, mis on kooskõlas 2023. aasta novembri hindamisega.
Lepingu üksikasjad
Goodyear kirjeldas müügiteates üksikasjalikult Dunlopi omandamise tingimusi SRI poolt. SRI maksab „ligikaudu 701 miljonit dollarit“ Dunlopi kaubamärgi üleandmise eest asjaomastes geograafilistes piirkondades, „üleminekutasu“, et toetada Dunlopi kaubamärgi üleandmist SRI-le ja Dunlopi rehvivarude ostmist.“ SRI poolt omandatud kaubamärgi ja intellektuaalse omandi väärtus on 526 miljonit dollarit. Täiendav üleminekutasu on 105 miljonit dollarit, mis toetab Dunlopi klientide üleminekut SRI-le, sealhulgas planeerimis-, turustus- ja logistikatoetust järgmise viie aasta jooksul. Lõpuks maksab SRI umbes 70 miljonit dollarit Dunlopi olemasoleva inventari eest, kuid see summa peab müügiprotsessi käigus kinnitust leidma, mistõttu on müügisumma teatatud ligikaudne kogusumma.
Oluline verstapost
Goodyeari tegevjuht ja president Mark Stewart kirjeldas müüki Dunlopile kui „järjekordset olulist verstaposti“ Goodyear Forwardi ümberkujundamise kavas. Ta ütles: „Me optimeerime oma portfelli ja vähendame finantsvõimendust, et saavutada aktsionäride väärtuse jätkusuutlik ja märkimisväärne kasv. Tehing ei anna mitte ainult märkimisväärset tulu meie aktsionäridele, vaid võimaldab Goodyearil keskenduda oma põhibrändide kasvatamisele.“
„Meie meeskond tegi kõikehõlmava protsessi, et maksimeerida Goodyeari väärtust Dunlopi kaubamärgi müügi kaudu, ja me oleme tulemusega väga rahul,“ ütles Cristina Zamarro, asepresident ja finantsjuht. „Me kavatseme teha tihedat koostööd SRIga, et tagada Dunlopi kaubamärgi klientidele sujuv üleminek.“