Ceat ostab Michelinilt Camso diagonaalrehvide ja roomikute äri

Ceat ostab Michelinilt Camso diagonaalrehvide ja roomikute äri

15.01.2025
 Täpsemalt müüb Michelini kontsern oma Sri Lankal asuvad tehased Midigama Tyre Division ja Casting Product Division, mis toodavad kompaktsetele ehitusmasinatele mõeldud diagonaalrehve ja roomikuid. Juhtkond mainis, et tehingu väärtus vastab 2023. aasta korrigeeritud EBITDA kordajale 4,6.

 Michelin väljub kompaktsarja diagonaalrehvide ja ehitusroomikute segmendist

 Michelin lõpetab seega kompaktsarja diagonaalrehvide ja roomikutega seotud tegevused. Ceat-i jaoks on selle äri omandamine oluline verstapost, kuna ettevõtte eesmärk on saada maastikurehvide sektoris juhtivaks globaalseks ettevõtteks. Viimase kümnendi jooksul on Ceat keskendunud maastikurehvide äri arendamisele, mis hõlmab nüüd enam kui 900 toodet ja katab umbes 84% põllumajandussektoris vajalikust tootevalikust.

 Michelin kirjeldas müüki kui osa oma strateegiast „Michelin in Motion 2030“, mille eesmärk on suunata oma ehitusturu tegevused hinnatuimate toodete pakkumisele.

 Camso on tuntud ehitusmasinate rehvide ja roomikute premium-kaubamärgina, millel on tugev positsioon Euroopa Liidu ja Põhja-Ameerika järelmüügiturul ning originaalseadmete (OE) segmendis. Pärast 3-aastast litsentsiperioodi antakse Camso kaubamärk kõikides kategooriates Ceat-ile üle. Ceat-i sõnul laiendab see nende tootevalikut kõrge marginaaliga maastikurehvide ja roomikute segmendis, mis hõlmab põllutöömasinate rehve ja roomikuid, kombainide rehve ja roomikuid, sportsõidukite roomikuid ning laotõstukite rehve.

 Tulevikus annab Camso Ceat-ile võimaluse laiendada oma tootebaasi ka ehitusmasinate roomikute ja rehvide valdkonnas. Veelgi olulisem on sealjuures see, et Ceat saab juurdepääsu globaalsele kliendibaasile, kuhu kuulub üle 40 rahvusvahelise originaalseadmete tootja ja maineka rahvusvahelise hulgimüüja. Ceat annab Camsole võimaluse laieneda ka teistesse segmentidesse, näiteks põllumajandusrehvide segmenti, nii et kaubamärgid täiendavad üksteist suurepäraselt nii positsiooni kui ka võimaluste poolest.

 Ceat-i omaniku RPG Enterprisesi aseesimees Anant Goenka ütles: „See omandamine on Ceat-i jaoks strateegiliselt väga oluline, kuna see toetab ettevõtte teekonda maailma juhtiva rehvitootja positsiooni suunas. Camso on maastikurehvide valdkonnas juhtiv kaubamärk, mille edu taga on aastatepikkune investeerimine toodete kvaliteeti ja tipptasemel tootmisse, mida on toetanud Michelini kontserni kuulumine. Kõige tähtsam on see, et tänu terviklikule kvaliteedijuhtimisele sobivad Camso ja Ceat-i kultuurid üksteisega suurepäraselt.“

 Ceat-i tegevjuht Arnab Banerjee lisas: „Camso kaubamärk sobib suurepäraselt Ceat-i maastikurehvide äristrateegiaga, parandades seeläbi meie kasumiprofiili. Kõige enam teeb meile rõõmu koostöövõimalus mainekate klientidega, kvaliteetne kaubamärk ja kvalifitseeritud globaalne tööjõud. Roomikute segment on tehnoloogiliselt kõrgetasemeline valdkond, millel on piiratud arv ülemaailmseid konkurente. Meie arvates on Ceat-i ja Camso kaubamärkide vahel suurepärane sünergia ja oleme veendunud, et mõlemad saavad teineteist täiendavatest võimalustest palju kasu.“

 Michelini maastikurehvide ärisuuna vanemasepresident Nour Bouhassoun märkis: „Michelin on veendunud, et Ceat on sobiv ettevõte jätkama meie diagonaalrehvide ja roomikute äri kompaktsete ehitusmasinate turul. Mõlemad ettevõtted annavad endast parima, et tagada töötajate jaoks sujuv üleminek ning pidev äritegevus klientidele ja tarnijatele. Selle tehinguga jätkab Michelin oma maastikurehvide ärisuuna ümberkujundamist kooskõlas kontserni jätkusuutliku arengu strateegiaga.“