Miks lähevad rehvide, sisekummide ja velgede hinnad kallimaks? Tooraine, terase, kaubaveo ja muude hinda mõjutavate tegurite tõttu.

05.07.2021

Selle aasta algusest on hinnad rahvusvahelisel tooraineturul pidevalt tõusnud, samuti on logistika kulud järsult suurenenud.

Kautšuk ja muud komponendid

Kautšuki hind maailmaturul on märtsikuuks jõudnud 2017. aasta maksimumtasemele 2 USA dollarit kilogrammi eest. Eksperdid oletavad, et aastaks 2025 võib kautšuk kallineda kuni tasemeni 5 USA dollarit kilogrammi eest. Hoolimata hinnatõusust prognoosivad eksperdid võimalikku kautšuki defitsiiti (mis on seotud looduslike teguritega tootjariikides), tarneprobleeme, samuti tootjate soovi osta toorainet lattu, ootamata ära olukorra edasist pingestumist.

Ka rehvide ja sisekummide valmistamisel kasutatavate muude komponentide, sealhulgas sünteetilise kautšuki hinnad näitavad kasvutrendi, mille on esile kutsunud terase, nafta ja selle rafineerimisel saadavate toodete hinnatõus.

Teras

Terase hinnad on maailmaturul sel aastal saavutanud viimase 12 aasta maksimumtaseme.

Kaubavedu

Eelmise aasta lõpus kasvas nõudlus Hiina ja Ameerika Ühendriikide vahelise konteinerveoteenuse järele järsult ning nõudlus Ameerika Ühendriikidest pärit ekspordi järele vähenes, mis tõi kaasa konteinerite ja laevade defitsiidi nii seal kui ka kogu maailmas. Konteinerite ja veoruumi puudumine transpordilaevadel tekitas ülemaailmse kriisi ja tõstis märgatavalt kaubalaevanduses konteinervedude tariife. Kui 2020. aasta detsembris moodustas keskmise 35 000 USA dollari väärtusega kaubakonteineri veokulu 10–13% konteineri maksumusest, siis 2021. aasta juunis on see tõusnud juba 30–40% tasemele.

Logistikaoperaatorite hinnangul pole lühiajalises perspektiivis olulisi muutusi transpordikuludes oodata.

Ülaltoodud tegurid on toonud kaasa selle, et kõik maailma rehvide, sisekummide ja velgede tootjad on sunnitud tõstma oma toodete hindu, püüdes kompenseerida suurenenud toorainekulusid ja meretranspordi hinna järsku tõusu, püüdes hoida tootmises kasumlikkust. Osa ettevõtteid on seda aasta jooksul juba mitu korda teinud ja on täiesti võimalik, et toodete hind jätkab tõusu ka tulevikus.

Väljakujunenud olukorras on vajadus hindade korrigeerimiseks vältimatu, sealhulgas ka meie ettevõtte poolt, ent sellest hoolimata jätkame oma klientidele turul parima hinna ja kvaliteedi suhte pakkumist ning toodete pideva kättesaadavuse tagamist oma ladudes. Niipea kui olukord konteinervedude logistikaturul normaliseerub, reageerime sellele kindlasti hinda vastavalt kohandades.

Kui Teil on veel küsimusi, pöörduge meie esindustesse.

Saatekuluindeksid TEU kohta (ühe 5,9 m pikkuse konteineri maht) aastatel 2020 ja 2021