Kokkupuutepunkt ja masinate esmane tugi. Rehvid on igale sõidukile äärmiselt olulised. Tähelepaneliku ja kohusetundliku sõidustiiliga nende eest hoolitsemine parandab nii jõudlust kui ka ohutust.
Seregno (Itaalia), 16. mai 2022 – Rehvide toimivus ei ole oluline mitte ainult liiklusohutuse seisukohast, vaid ka parima jõudluse tagamiseks kogu toote olelustsükli vältel.
Kuna rehvid on otsene kokkupuutepunkt tee ja sõiduki vahel, vajavad nad mõningaid ettevaatusabinõusid, et hoida nende iseloomulikke omadusi, st neid, mille rehvitootjad on konkreetseks rakenduseks välja töötanud.
Võime kinnitada, et on olemas mõned kõikehõlmavad tegurid, mis mõjutavad rehvide tõhusat reageerimist. Selliseid tegureid on palju, aga nende seas on kõige levinumad järgmised: koormus ja koormuse jaotumine, sõiduki raskuskese, teepinna tingimused transpordi ajal, maapinna konarlikkus ja esemete olemasolu, mis võivad põhjustada rehvide enneaegset kulumist, ning ärme unusta ka kasutuskeskkonna kliimatingimusi.
Aga see pole veel kõik. On subjektiivseid tegureid, mida saab seostada juhtimiskäitumise ja juhi harjumustega, mis mõjutavad otseselt või kaudselt rehvi jõudlust ja vastupidavust. Nende seas mõjutab rehvi olelustsüklit kindlasti sõidustiil, mida ettevõtjad ja sõidukipargi haldurid mõnikord alahindavad. Seetõttu on oluline teada mõningaid ettevaatusabinõusid, mida sõiduki juhtimisel rakendada, eelkõige ohutuse tagamiseks, kuid ei tasu unustada, et rehvide jõudluse optimeerimine vähendab ettevõte tegevuskulusid.
Sellepärast on oluline, et rehvid oleksid alati heas korras. BKT tehniline meeskond on välja selgitanud palju häid tavasid, mida kasutada õige ja kohusetundliku sõidustiili tagamiseks. Peale selle on edasimüüjad ja BKT eksperdid alati kättesaadavad, et anda igale kliendile konkreetse rehvi kasutamise kohta väärtuslikke nõuandeid.
Ennetav tegevus: rehvirõhu kontrollimine
Enne sõidustiili juurde asumist on oluline meeles pidada, et rehvirõhu näitajate korrapärane kontrollimine on oluline. Kui rõhk on liiga madal või liiga kõrge, avaldab see negatiivset mõju kütusekulule, aga sellega kaasnevad ka mitmed ohud, nagu väliskummi deformeerumine ja rehvi purunemise suurem oht. Viimati nimetatu seab kasutaja turvalisuse suurde ohtu. Seepärast soovitab BKT korrapäraselt kontrollida rehvirõhku, olemaks kindel, et sõidetakse alati soovitatud väärtustega.
Isegi kui sõiduk seisab paigal, kuluvad rehvid sõiduki avaldatava surve tõttu. Sellisel juhul võib rehvide kerge ülepumpamine olla masinate seisaku ajal tõhus meede, et piirata rehvide lamenemist, kui sõidukit kavatsetakse uuesti kasutada.
Vältige järsku kiirendamist ja äärmuslikku pidurdamist
Sõidustiil, mida iseloomustab näiteks äärmuslik pidurdamine, mõjutab rehvi vastupidavust negatiivselt. Pidurdamisest tingitud libisemine protektori ja teepinna vahel kraabib rehve, mille tulemuseks on rehvide kiirem kulumine. Seetõttu võib tegelikult olla kasulik mootoriga pidurdada, st vahetada käigud madalama vastu ja aeglustada sõidukit mootori pöörlemiskiiruse abil.
Sõidustiil on liiklusohutuse seisukohalt veelgi olulisem, kui traktor veab põllumajandustöödel kasutatavat haagist, eriti pöörlevaid seadmeid. Samuti on oht, et liiga suure kiiruse või äärmusliku pidurdamise korral kaotab juht lasti raskuse tõttu kontrolli.
Ka protektori küljeosa põrkumine vastu kõnniteed põhjustab rehvide enneaegset kulumist ja suurt purunemisohtu, mille tulemuseks on sõiduki seisak.
Kokkuvõtteks võib öelda, et rehvide optimaalne jõudlus algab õige toote täpsest valikust. Ideaalne rehv oleneb tegelikult masina tüübist, kaalust, kasutusalast, maastikust ja kasutusharjumustest. See on oluline ja mõnikord keeruline valik. Usaldage BKT eksperte ja küsige alati nõu, ka investeeringut optimeeriva sõidustiili kohta.