Tegelikult ei ole müra tajutav mitte ainult väljas, vaid see tungib ka juhikabiini, mistõttu on see põllumehe jaoks oluline, eriti kui traktorit kasutatakse pikemateks transporditöödeks.
Sõidumüra kujutab endast ka mürasaastet, mille suhtes on elanikud ja ametkonnad üha tundlikumad.
Aga miks on mõned rehvid teistest vaiksemad, mis seda põhjustab?
Müra tekib vibratsioonidest kõrgematel sagedustel – enamasti umbes 100 Hz juures – ning peab kohe mainima, et rehv ise selle teket ei põhjusta. Müra on rehvi ja traktori koostalitluse tulemus, eriti mis puudutab teatavatel sagedustel akustilist heidet võimendavaid resonantsnähtusi. Tavaliselt juhtub see suure kiirusega sõites kabiini või traktori mõnede osade resonantsi omaduste tõttu.
Ent tulevikus, kui kasvab elektri-põllumajandusmasinate ja vaiksema mootoriga sõidukite arv, on ka õigete rehvide valik häiriva mürataseme vähendamiseks järjest olulisem.
Oluline on ka eristada kahte rehvidega seotud müraliiki: rehvi enda tekitatud müra, mis resoneerib sõiduki vibreerivate osadega, ning selle turvisemustrist ja selle kulumisest tekkiv müra.
Seetõttu on keeruline luua universaalset toodet, mis iseenesest ei oleks väga mürarikas, seda veel ka seetõttu, et rehvil peavad olema ka muud olulised omadused (nagu haarduvus, isepuhastuvus jne), et erinevates tööolukordades oleks tagatud maksimaalne efektiivsus.
Eeltoodust lähtudes pakub BKT kaht rehvimudelit. AGRIMAX V-FLECTO ja RIDEMAX IT 697 (M + S), mis on mõeldud erinevatesse rakendustesse ja mis sobivad ideaalselt neile, kes peale heade jõudlusnäitajate eelistavad väiksemat mürataset.
AGRIMAX V-FLECTO eripära on rehvimustri erinev geomeetria, seevastu rehvil RIDEMAX IT 697 (M+S) on maanteesõiduks optimeeritud turvisemuster, mille põhiomadused on parem juhitavus ja sõidumugavus.
Rehv AGRIMAX V-FLECTO on loodud suure võimsusega traktorite jõudluse parandamiseks. See on revolutsiooniline toode, mis on loodud põllutööde tootlikkuse, aja ja ressursside optimeerimiseks VF-tehnoloogia rakendamisega, mis võimaldab maksimeerida koormust ilma rehvirõhku muutmata. AGRIMAX V-FLECTO talub 40% rohkem koormust võrreldes sama suuruse ja sama veljemõõduga standardrehviga.
Rehvirõhu vähendamisega suureneb maapinnaga samal ajal haarduvate rehvimustrielementide arv, mis suurendab kulumist ja vähendab müra. AGRIMAX V-FLECTO sobib ka kõikideks põllutöödeks, mis nõuavad minimaalset põllupinnase tihendamist.
Mitmed mürataseme mõõtmised kabiinis ja sõiduki liikumisel (läbisõidukatse) on näidanud selget müranäitajate paranemist erinevatel sõidukiirustel võrreldes sama suurusega standardrehviga. See tulemus on saavutatud rehvimustri geomeetria detailse analüüsi abil.
RIDEMAX IT 697 (M+S) loodi hoopiski maanteetranspordi, haljastus- ja tänavapuhastustööde vajadusi silmas pidades. Seega kasutatakse seda 80% ulatuses maanteesõidul, mis on täiesti erinev rehvist AGRIMAX V-FLECTO. See kuulub BKT RIDEMAXI tootesarja, mis on välja töötatud stabiilsuse hoidmiseks suurtel kiirustel ja suure koormuse talumiseks, et vähendada transporditsükleid ja veeretakistust, kulutades seega vähem kütust.
Selle rehvi eelis on tööstuslikku päritolu turvisemuster, mis võimaldab ühtlast kulumist, väikest veeretakistust ja suurepärast stabiilsust.
RIDEMAX IT 697 M+S sobib aastaringseks kasutamiseks. See on võimalik tänu erilisele turvise kummisegule ja mustriplokkide sisselõigetele (nn lamellkonstruktsioon), mis tagavad parema haarduvuse lumistes teeoludes talveperioodil kasutamisel.
Mõlemad tooted on hea lahendus neile, kes otsivad vaiksemaid rehve, kuid siiski on tähtis veel kord rõhutada, et need ei ole universaalsed lahendused, mis sobiks mis tahes rakenduseks.
Õige rehvi valimisel on oluline konsulteerida asjatundjaga, kes saab kasutajat toetada parima lahenduse valikul, võttes peale toote väikese mürataseme arvesse ka kasutusviisi ja masina eripära, eeldatavat jõudlust, pinnase tüüpi ja muid tõhusa kasutamise tegureid.
Ühinege BKT pressiruumiga veebilehel http://www.bkt-tires.com/ww/en/press-room